mariskiwi.reismee.nl

Tairua, port Jackson en Thames alles op schiereilaand Coromandel

V TLieve meegenieters,

zaterdagochtend de 18 de maart beginnen met een kopje koffie op mijn grote balkon in het zonnetje met uitzicht op berg Paku, die ik gisteren ben ????opgelopen. Kort middagje strand en surfers bekijken. Zoo gaaf als ze onder die golf boarden. Op zondagochtend weer verder ri het uiterste puntje van Coromandel. Na 30 sec ofzo lift van 2 hele jonge Ssurfmeiden die me tot (vlgs hun top 10 surfspot vd wereld) brachten. Klein stukje nog naar coromandel town. Maar ja toen kreeg ik een lift van een jonge meid die naar het uiterste puntje vh schiereiland ging waar ik juist een mooie wandeling wilde maken. Over een onverharde weg nog eens 50 km . Geen hostels maar campings, maar slapen geen punt. Ik kreeg een slaapplaats aangeboden... plek zat. Met haar hele familie stonden ze op eenprachtplek.(Zie fb foto)Lucky me. Eigen tent, matras en fleecedeken, maaltijden werden met vers gevangen vis, wijntje erbij en super gezellige familie. Volgende dag 1 van de dames zover gekregen om met mij van Fletcher bay naar Stoneybaai tte lopen. Na 21 jaar op deze plek vakantie houden had niemand vd familie dit eens gedaan.????Eerst 20 min in de auto naar de start. Volgens kaartje 7 uur op en neer. Maar met de fotostops en lunchpauze binnen de 5 uur terug bij de auto. Pfff wat een super mooie wandeling. Ook Dallas was blij en trots op zichzelf, ze bedankte me voor de motivatie om mee te gaan. Erg gezellig met elkaar. s Avonds weer verse vis door de mannen gemaakt. Na een erg stormachtige nacht( ik dacht dat ik met tent en al de lucht in zou vliegen) de volgende door naar Thames. Weer mazzel, Marc de man van Dallas had last van zijn rug dus wilde een accupunctuurbehandeling in Thames. Geregeld, ik dus weer verrvoer, want zoveel wverkeer is er niet in deze uithoek. Inmiddels had ik de halve familie al een massage gegeven als dank en ruilmiddel.

Deze dinsdagochtend rustig ontbeten met gebakken ei, toast en worst...stevig ontbijt ????11 uur op pad en na 100 km en 2,5 uur verder was ik in Thames, een oud mijnstadje. Afscheid genomen en nadat ik mijn nwe slaapplaats had gevonden. Stadje verkennen, wat eten en naar het uitzichtpunt lopen. Daarna in de kroeg die onder mijn hotel zit ff meedoen met de quiz met een biertje erbij. Morgen naar Auckland waar ik gelukkig al een bed heb kunnen regelen, aangezien Adele komt en veel hostels al vol zitten. Nog 10 dgn en dan zit ik weer in het vliegtuig naar huis.????Maar eerst nog het meest noordelijke stuk van NZ doen... bay of islands.

tot gauw weer

xxx van maris


Reacties

Reacties

Heleen

Blijven genieten Maris!

Karin

Nog lekker genieten van je laatste 10 dagen! Tijd vliegt

Ria

Wat weer een mooi verhaal en wat heb jij steeds mazzel zeg met liften en slaapplaats!
Zittend op de bank geniet ik een beetje met je mee.????

Marc

Wat heb je het toch goed Maris en weer een heel leuk verhaal

Groetjes,

Gerard

Ben weer helemaal bijgelezen, veel plezier nog! Kuzzzzz

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!