mariskiwi.reismee.nl

Auckland,Waiheke,Rotoruo,Taupo

Zo daar ben ik eindelijk weer. Ik was mijn reisblog kwijt. In hostel heeft iemand wat veranderd in mijn inloggegevens.

Dag 3 eiland Waiheke. 40 min met boot vanuit Auckland. Eerste echte stranddag, niet toeristische Palmbeach uitgekozen om lekker te zonnen. Daarna de wijngaarden in, uitzicht is prachtig maar glas wijn 15 euro, ietwat decadent????Super gezellige NIeuwzeelanders ontmoet, handig ook voor lift terug naar de boot.

Volgende dag eerste rit met mijn hop on / hop of bus op pad naar Coromandel. De hot water beach en een gat in een rots bij Hahei. Bij eb je eigen spa uitgraven op het strand. Wat denk je In het pikkedonker niet kunnen vinden???? Wel dikke pret gehad met elkaar. Volgende dag Waitomo caves met glow worms. Doorrijden via Hobbiton ( voor onze Hobbit fans ) naar Rotorua. Midden in de stad allerlei geijsers die vanuit de aarde de hete stoom en modder omhoog borrelen. Stinken naar rotte eieren. sAvonds naar een Mauri dorp om de historie te horen van de indianen die hier rond 1500 al woonden. Gave rituele dans show met mooie getatoeerde hoofden en het uitsteken van die enorme tong van ze. Daarna enorm heerlijk uitgebreid buffet met oa mals lamsvlees, jammie. Gezellige reizigers waar ik oa mee het rode bos ben gaan bewandelen. Daarna in ons hostel in het zwembad gedoken. 27 graden heerlijk weertje. Zondag naar het meer van Taupo. Grootste meer van NZ. Met om de hoek een enorme vette wild water rivier waar je kayak zeker niet heel uitkomt. Vandaag met een groepje hollanders( stikt ervan ) een 24 km lange wandeling gemaakt. Tongariro Alpine crossing met de Mt Ngauruhoe (Mt Doom) bedongen. Jeetje wat een pittig geklauter om de krater te kunnen zien door de vulkanische stenen bagerend wel gered. De meeste redden het niet. Trots met wat schramen na ruim 9 uur flink doorhiken terug naar Taupo. Na ruim uurtje ff chillen bij goed bord chili con carne. Met goed rood koppetje ga ik zeker goede nacht hebben. Tot gauw en een zonnige groet van Mariskiwi

Reacties

Reacties

Ruud

Wat gaaf, allemaal bekende plekken voor mij. Er komt weer veel aan herinneringen boven. Maris blijf er van genieten dat is een opdracht. :-)

Gerrit

Gaaf Mariska, kan bijna niet wachten om ook te gaan!
Jaloers (niet afgunstig!)

gr,
G

Patries

KLinkt gaaf! Zeker voor de LOTR fans :) Moet echt ook een keer die kant op.

Gerard

Heerlijk om zo 'mee' te reizen!! GaafGaafGaaf

Ria

Leuk om je zo te volgen! Lees met plezier je verhalen. Ik heb nog een nichtje in New zealand wonen. Maarja dat land is zoooo groot! ?

Jeanet

Maris dat klinkt allemaal weer indrukwekkend en niet opgeven bij dat geklauter;)
Hier gisteren carnaval ingeluid met de vrouwkeszitting, heerlijk veel flauwe lol:)
Ik ga je enorm missen met Carnaval. Maar leef nu lekker mee met je bligs

Ma

Zo die rotte eierenlucht maar snel vergeten .... wel indrukwekkend je zal genoeg hebben om nategenieten. Fijn dat er zoveel aardige mensen zijn, en dat t zo mooi is.xxxx

Marc

Leuk vehaal en blij dat je zo kunt genieten. Leuk om te lezen. Hoop nog een hoop foto's te mogen zien ????

Kelsey

Klinkt goed Maris! Geniet ervan.

Willeke

Leuk om hierzo je belevenissen te kunnen lezen. Wat een mensen ontmoet je zeg...heel leuk lijkt me. Geniet ervan ; )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!