mariskiwi.reismee.nl

Opotiki, lange route langs de oostkust naar Gisborne, Tauranga en Tairua op Coromandel

Hi lieverds,

dinsdagochtend lekker vroeg op in het rustige Opotiki langs de Bay of Plenty kust. De uitdaging om de hele stille meest mooie oostkustroute van het noordereiland liftend te doen. 335 km met vandaag een droge zonnige dag????. Om half 9 stond ik langs de snelweg 35 en al snel een lift voor 40 km verderop. Kiwi man van 60+ die naar een familiebegrafenis moest. Toen een lift van een Mauri, just over the hill. Volgende lift was NZ man met old story's tot Waihai bay (100 km verderop) 4 de lift van stelletje uit NZ op vakantie tot Te Araroa. Jippie al halverwege en wat een mooie route( meest en mooiste gefilmde kust).Nu op het moeilijkste punt om een lift te krijgen. Na een 40 min kwam daar mijn verlosser... een truck die naar Gisborne ging om zijn boomstammen in de haven af te leveren voor export naar China voor oa toiletpapier????Na 7 uur was ik in Gisborne waar ik door 2 ????lieve Mauri's werd opgehaald om bij hen te logeren. Eerst even in de haven zien hoe de boomstammen werden afgeleverd. s Avonds naar de Kaiti hill voor het uitzicht bij night. Wo 15 de strand, stadswandeling, brw kazerne bezoek en koken bij mijn familiehome Mauri. ????Donderdag weer op weg naar het noorden van het noordereiland. Mooie kortere route ,grijs en regen totdat ik aankwam, met 3 lifts naar Tauranga zo'n ruim 300km vrrderop. Het was bijna 16.00 ,toen snel na inchecken hostel naar mount Maunganui gelopen(ruim 7 km). Toen de berg op voor het mooie uitzicht over Tauranga en de eilanden eromheen. Ruim 3 uur later kwam ik beneden aan om in het dorpje Maunganui een lift naar het centrum van Tauranga te krijgen, ging nl een drankje doen met mijn laatste scotse liftman in town. Vrijdagochtend noodgedwongen naar Coromandel reizen omdat er geen slaapplaats was in Tauranga. Niet erg want wat is Tauranga een industriele stinkstad. Tot Whangamata met toffe NZ landse man meegelift en onderweg gezellig een cappucino gedaan met top gesprek. Naar een mooi rustig dorpje Tairua afgereisd waar ik de heuvel Mt Paku ben opgelopen. Wat een super relaxt dorp om even bij te komen. Ik voel me onwijs ontspannen en vrij hier, 25 graden warm top wandeling en morgen naar het strand????. Daarna rondje verder afmaken hier in coromandel. Ma en Leon vanmorgen via facetime weer gezien en gesproken. Moet zeggen dat ik daar enorm van geniet en daarom het volhoudt zolang weg te zijn.????Xxx van mij en iedereen een warme knuffel

Reacties

Reacties

Karin

Heerlijk om te lezen. Blijf genieten! Dikke knuffel x

Patricia

Zo leuk om regelmatig even te lezen wat je nu allemaal weer hebt uitgespookt.
En vooral al die mooie plaatjes blijven posten hoor!
enjoy!

Hanneke

Hoi Maris,
Wat geweldig om je avonturen te lezen en alle foto's op FB te zien, wat een prachtige reis.
Geniet er nog van en neem wat zon mee naar huis, dikke kus !!

Marc

Leuk weer van je te horen Maris ?
Wat weer een verhaal.

Nog veel plezier

Anke

Lieve Maris, telkens geniet ik weer van je mooie verhalen over deze reis! Ben jaloers op je reislustigheid en je stoere doorzettingsvermogen om iedere keer weer je vervoer te regelen. Nog veel plezier en tot het volgende verhaal!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!