mariskiwi.reismee.nl

Verlaten van Raglan, Rotorua en naar de oostkust Opotiki

Hoi lieve allemaal,

vrijdagavond 10 mrt na heel wat saunarondjes na het fietsen, was ik helemaal moe van het hoesten en koortsachtig voelen. Ff wat eten en helaas niet de kroeg in met het hele hostel en naar de plaatselijke rugby wedstrijd kijken. Wel nog met kiwi's mosselen (die echte enorme grote NZ ze) gegeten en vette vertellen. Was gezellig. Zaterdagochtend wilde ik toch nog een nachtje hier blijven, maar helaas bij de receptie kreeg ik te horen Fully booked????. Vlug tas gepakt en op naar Rotorua, om door te steken van de westkust naar de oostkust. Gelijk een lift van een hippievrouw in een oud busje. Naar Hamilton met als toetje een traktatie op een cappucino met chocoladee muffin...wouwie what a treat. Ik liep vh tankstation naar de weg en daar stond al een auto mij op te ?die dacht die neem ik mee. Zij had ook weer mooie verhalen en bracht mij tot halverwege. Daar werd ik door een NL-ze vrouw meegenomen tot aan de voordeur van mijn hostel. 40 jaar wonend in NZ en nu met 6 kinderen wonend in de bay of islands. Ga haar dus nog opzoeken straks. ???? Na nog een dag geijsers in Rotorua, de volgende dag in de stromende regen liftend naar Opotiki. Ben nauwelijks nat geworden.. , werd nl steeds meegenomen nadat ik uitstapte. 3 de lift was super gaaf... een echte wild pig en herten jager. ????Zijn jachthonden zaten achterin. Hij heeft mij alles over hunting verteld en zijn leven. Kreeg het gevoel alsof ik met een 'into the wild' man aan het praten was. Trouwens ook nog een echte outdoorlekkertje.???? Hij heeft mij het hele gebied laten zien, had toch de tijd want pas rond de schemer komen de pigs tevoorschijn ( voedertijd). Na deze lift nog 50 km te gaan. Van Whakatane naar Opotiki. Tussen de dikke druppels door gelijk weer een lift van 2 vrouwelijke Mauri's. Vooraan de deur afgezet bij het hostel en ook al een slaapplaatsvoor Gisborne! ???? Verder vette regen de hele dag dus binnen wat gelezen de rest vd dag. Perfecte reisdag met mooie ontmoetingen. Maandag 13 mrt, beetje regen in de ochtend maar wel het gebied rondom Opotiki verkend met fikse mooie wandeling naar oa de millenium boom, en de zon was erweer. Morgen de uitdaging om de hele oostkust af te reizen-. Na mijn 'grokje' morgen hopelijk fit op.

Liefs xx

Reacties

Reacties

Betty

Wat gaaf dat je in N Zdus overal veilig kunt liften....zo bijzonder!

Ruud

Gaaf, ik ben vanaf Opotiki helemaal langs de kust dus zeg maar op het kaartje omhoog en dan rechts naar beneden naar Gisborne gereden. Dat is een wel mooi maar je voelt je daar niet altijd op je gemak. Weinig bewoning en dus niet veel te beleven. Van Gisborne omlaag richting Napier is leuker.

Ma

Nou ze maakt toch wel wat mee. Fijn van al die snelle chauffeurs . Lekker nog 2 weken genieten .

Inge

Wat is milleniumboom?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!