mariskiwi.reismee.nl

Donderdag 2-2-1017

Hoi allemaal,

zit ruim een uur achter de computer om wat foto's op mijn reisblog te zetten, lukt niet echt zeg maar. De Wifi en verbindingen zijn hier in NZ niet best en Mariska niet echt een wiskit op dit gebied ;-( . Dus die foto's krijgen jullie allemaal te zien waarschijnlijk na mijn vakantie. Voorlopig zet ik wel af en toe wat op Facebook om een indruk te krijgen.

Na de Tongariro crossing heb ik wel gevoeld dat het pittig geweest is. De 2 dagen daarna kon ik van de spierpijn bijna niet zitten en opstaan. Dan voel je dat je geen 20 meer bent en gelukkig hebben al die 20-ers om mij heen ook lopen klagen dus het is niet gek, toch? De volgende dag naar het park gelopen waar de thermale spa baden zijn. In de Waikato rivier die vanaf de Haka watervallen een stukje boven Taupo het water met een flinke stroom naar beneden voeren en uiteindelijk in het meer van Taupo uitkomt. Daar heb ik samen met een Hollandse toerist bijna 2 uur in het hete stomende en stromende bad gebadderd. Super relaxt en zo konden mijn wondjes aan mijn handen van de scherpe vulkaanstenen ook schoon weken, want die waren al aan het ontsteken. s Middags heerlijk aan het strand van de grote Taupo meer gelegen en pas laat een Indian kip curry klaar gemaakt in het hostel, jammie.

Woensdagochtend heb ik mijn kleine rugzakje gepakt en liftend naar Napier gegaan. Dit is een Art Deco stadje aan de oostkust, rechtsonder Taupo, zo'n 150 km verderop. Dit stadje is met een aardbeving in 1931 verwoest en helemaal in Art deco stijl opgebouwd. Alles in de Charleston tijd, grappig. Liften ging goed, eerst ff de stad uit om op het juiste punt van de snelweg te staan. 1 lift van Niel rechtstreeks naar Naupo, bij mijn hostel wat ik geboekt had gedropt en heerlijk het stadje verkennen. Niel een vrachtwagen chauffeur die me aanbood om later in mijn trip een dagje mee te rijden op zijn truck naar allerlei boerderijen in de buurt van de oostkust vanuit Hobbiton. Naar uitzichtpunt gelopen om over de stad te kunnen kijken. Hostel waar ik sliep zaten vooral jonge Engelse die hier in NZ werken en reizen. 2 maanden fruit plukken en dan 1 maand rondreizen en dat houden ze wel 1 tot 2 jaar vol. Ook een hele groep lieve Japaners die Japanse pannekoeken aan het bakken waren en deze met iedereen deelde. Zo lovely. Volgende dag terug liften naar Taupo waar ik vrijdag weer op de Kiwibus spring. Lift van een onwijs grote truck met veel glitter, goud...zo eentje uit een tekenfilm...zo glossy wel kicke. Onderweg via het bakkie een andere truckdriver opgeroepen die rechtstreeks naar Taupo doorreed en daar ben ik bij overgestapt. Moest alleen nog wat schapen bij een boerderij onderweg afgeven die in zijn truck zaten. Was leuk om die schapen springend uit de vrachtwagen te zien springen.

11 uur weer in Taupo en de eerste dag regen vandaag....wat druppeltjes bedoel ik en wolken. Kunnen mijn verbrande plekken bijkomen. Morgen naar River Valley en de dag erna naar Wellington (hoofdstad van NZ) waar zaterdag Guns en Rozes optreed :-) Gekkenhuis zal het zijn. Dan door naar het zuider eiland richting national park Abel Tasman (aan de westkust) waar ik hoop te kunnen wandelen en een slaapplek vinden want alles zit vol voor nu ivm nationale 6 febr feestdag. Blijft een avontuur, wat spannend en leuk is.

Tot gauw weer

liefs uit het super mooie NZ

Reacties

Reacties

Inge

Gaaf maris!

Gerard

Leuk om je weer te lezen! Ik ga vandaag ook van de 'warmte' genieten!!! ;-)
Veel plezier nog!

Marc

Bikkeltje, je bent weer heerlijk bezig. Lees veel leuke dingen, wat een avontuur ????

Rene

Klinkt super geweldig Mariska...! Geniet van wat eens onze "nieuwe provincie" was Nieuw Zeeland...;-)

Guido

Gaaf hoor, je ervaringen te lezen van het land en de mensen. Mooie ervaringen met mensen, wat het reizen zoveel meer bijzonder maakt, vind ik

Betty

Oh Oh wat heb je het toch slecht, Mariska!!! Echt super gaaf om te lezen! Enjoy

Mam

Tis toch wel een risico dat liften maar t zal daar wel normaal zijn t zijn misschien andere mensen.. hihi ons ma bazelt maar wat jammer van die foto's in iedergeval weer happy the peppie dat ze jou op facetime heeft gesproken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!