mariskiwi.reismee.nl

Taupo, Whakapapa, River Valley, Wellington, Abel Tasman

Maandag 6 febr. waitangi nationale feestdag

Vrijdag 3 februari op het gemakkie het mooie grootste meer van NZ (Taupo) uitgezwaaid. Onderweg nog even een wandeling gemaakt bij whakapapa naar de watervallen met op de achtergrond de 3 enorme bergen waar ik van de week 1 tje beklommen heb ???? Onderweg lijkt het nog steeds alsof ik midden in een tekenfilm zit. Gewoon te mooi allemaal alsof hetniet echt is. Eind van de middag in een supermooie valley uitgekomen(River Valley) idden in het niets. Zie facebook voor de fotos. Je ziet alleen maar bergjes met allerlei kleuren en schaapjes. Zover als je kan kijken. Perfecte plek voor een wandeling, wild water raft of paardje rijden. Volgende ochtend door het raftbusje ergens verweg afgezet en toen 2,5 uur gewandeld. Niemand tegengekomen alleen wat koeien en heel veel schapen. s Middags door naar de hoofdstad Wellington in het zuidelijke puntje van het Noord eiland. Zaterdagavond stapavond dus even wat proeven van het bruisende hierzo. Nou en of er gefeest wordt????Allerlei verschillende leuke kroegen en dancings. Ik maak het niet te laat na een slapeloze nacht met een beroeps snurker op mijn kamer. Na toch een korte nacht op naar de boot voor de overtocht naar het Zuidereiland op zondagochtend. Mooie boottocht van 3,5 uur en met na wat oponthoud vanaf Picton naar Nelson en slapen in Kaiteriteri. Super schattig strandplaatsje aan de voet van het national park Abel Tasman ( onze Hollander die in 1842 NZ heeft ontdekt ). Altijd nadat ik mijn rugzak heb gedropt in de slaapkamer even een wandeling in het stadje of naar het uitzichtspunt. Fijn de beentjes strekken na al dat geboot en gebus. Super lekker weertje hier. Morgen maar eens het abel tasman park door en wat afkoelen in de zee. Heerlijke nacht gehad. Maandagochtend 6 febr alweer en om 9 uur met de watertaxi naar Apple tree Bay na een yochurt muesli ontbijt. Zowat 6 uur gewandeld door soort duinen met veel bomen varens en af en toe over de witte en goude stranden met als breek een koud bad bij een waterval. Wat een super dag. Met watertaxi terug naar Kaiteriteri en daar onszelf getrakteerd op fish en chips, geen zin om te koken en enorme trek van de wandeling. Even liften om 15 km verderop naar onze slaapplaats te gaan. Bussen rijden hier nauwelijks ( 1 of 2 per dag ) . Super relaxt hostel YHA in Motueka met heerlijke grote tuin. Morgen verder naar Westport. Nu ff relaxen.

Zonnige groet en liefs

Mariskiwi

Gerard

Leuk, leuk, leuk!.......kom je nog wel terug naar Nederland??? ;-)

mir

Jeetje schonezus wat een belevenissen wel een klein (groot) beetje jaloers hoor, geniet ervan en ik hou de foto's op Facebook in de gaten
Xx

Tiny en Harry

Dag Mariska, een hartelijke groet vanuit Den Haag. We lezen je verhalen met plezier en hebben bewondering voor je ondernemersdrift. Je pakt het gewoon allemaal op. Het bericht van hier is: goed gezond 2017 in,
Blijven je graag volgen, veel lef en courage toegewenst: reizen is opnieuw verwonderen over wat wel weet.....

Karin

Leuk, je geniet er lekker van. Heerlijk