mariskiwi.reismee.nl

Abel tasman ( Motueka),Westport, Lake Mahinapua en Franz Josef

Hoi lieve meelezers,

Na de fantastische wandeling in park Abel Tasman helemaal bijgekomen in Motueka. Volgende ochtend dinsdag 7 feb naar Westport maar eerst ff liftend terug naar Kaiteriteri waar onze Kiwibus vertrekt. Leuke kiwis die je meenemen. Oa vrouw van in de 60 die de hele wereld heeft gezien en hrt jammer vond dat ze ons gisteren geen lift had gegeven. Dan hadden we bij haar kunnen slapen. De kiwibus stopt op alle mooie plekkennonderweg om wat wandelingen oa langs de kust te maken. De westkust is ruw rotsachtig en erg winderig. Lijkt een beetje op Engeland. Westport een typisch surfdorp vanwege de wilde zee en wind. Het dorp is uitgestorven...ghost town. Weinig aan dus beetje gelezen en geklets met vooral europese toeristen. Zijn denk ik de enige die het kunnen betalen om hier rond te reizen???? Verder nog steeds geluk met de vele zonuren. Ook de volgende dag naar lake Mahinapua, onderweg bij de pannenkoekrotsen gestopt. Erg apart die op elkaar gestapelde pannekoeken als rotsen. Aangekomen eerst ff een frisse duik in het meer en daarna in het bubbelbad op ons logeeradres warm worden. Een super lekker diner met geroosterde kip met als toetje chocolat brownie. sAvonds een carnavalsfeestje in onze eigen kroeg. Creatief verkleedpartijtje. Volgende dag uitgebreid ontbijt en opweg naar Franz Josef

Hi

Marc

Het blijft leuk je verhalen en leuke aanvulling op facebook ????