mariskiwi.reismee.nl

Wanaka, queenstown, Milford sound en Dunedin

Lieve meelezers,

Het is inmiddels vrijdagavond 17 feb. Vandaag aangekomen in Dunedin (studentenstad) aan de oostkust van het zuideiland. Lekker warm weer en na een 4,5 uur durende busrit vanuit Queenstown aangekomen. Maar eerst ff terug naar dinsdag in Wanaka. Vroeg ontbijtje om rond 8 uur naar Isthmuspeak point te liften. Maar een dikke 20 km hiervandaan maar niet easy to get a lift. na 4 lifts en bijna 2 uur later uiteindelijk aan onze hike kunnen beginnen. Mooie glooiende wandeling met pittige steigende stukken, weer dalen , steigen en verschillende omgevingen. Van bosrijk tot vergaande uitzichten over het Otagogebied over de bergen met daartussen de meren Wanaka en Huwea. Makkelijker dan Roys peak maar wel ietsie langer lopen. Koude wind boven op de piek maar wat een uitzicht. Genoten met een jonge blom van 26 uit groningen. Op de top onze teruglift geregeld met een NL stel om in Wanaka te belanden. Daar een super lekker ijsje van ongeveer 1000 kcal gegeten hmmmm maar zo verdiend. Lekker slapen en de volgende dag naar queenstown met als ochtendwandeling een dik uur mount Iron beklimmen... makkie. Rond 2 uur in queenstown wat een mooie kleine gezellige knusse stad aan een mooi meer omringd met alleen maar bergen. In het park een klein dutje gedaan in de zon. sAvonds spareribs en bbq diner en vroeg in mijn mandje. Donderdagochtend een lange busrit naar de fjorden ( Milfordsounds) Wat een mooie rit met regenwoud en enorme bergen met verse sneeuw op de top. Meer dan 300 dagen regen hier en wij strak blauwe lucht met super uitzichten. Genieten met plaatjes voor in het fotoalbum. Na 21.00 terug in queenstown met de mooiste zonsondergang over het meer. Zaterdag weer een nieuwe verrassende dag in Dunedin met als start de markt in het treinstation.

Dikke knuffel uit het mooie NZ

Jeanet

Wat fantastisch weer en ook dat weer

Hanneke

Lieve Maris,
Wat is het leuk om al je verhalen te lezen en de prachtige foto's te zien op FB.
Geniet met volle teugen !!!
Dikke kus

Gerardo

Weer mooi Weer! Enjoy!!!
Saludos

Betty

hoi Maris,
wat een wandelconditie zal je straks hebben als je terugkomt!
heerlijk om je verhalen te lezen! Ben zelf 2 x in de week weer op het werk.
groetjes
Betty

Gerardo

Hola Kiwi, inmiddels zijn je nieuwe schoenen wel ingelopen zeker? Heerlijk om je weer te lezen! Big Hug!! Gerardo