mariskiwi.reismee.nl

Hanmer en Nelson

Hi lieve meelezers,

Vandaag de laatste dag van deze maand en ik zit een beetje als een zombie in het zonnetje bij te komen van een actieve (fiets)dag in Nelson.????

Maar eerst even terug naar afgelopen zaterdag. Uitgeslapen en top geslapen in Hanmer backpackers(hollandse eigenaar maakt het gezellig)Wasje doen en ff ophangen voordat ik wat hier in de bergen ga wandelen. Mooie kaart meegekregen waar ik wel mee weg kan. Elke keer een ander pad bewandelen maakt het afwisselend. Onderweg een dame tegengekomen uit NZ die aan het trainen was voor de triathlon. De hele ...????ze was pas 68 ????Respect. Ze deed ook nog de iron man enzo. Bijzonder en gezellig gebabbeld. Na een 3,5 uur vond ik dat ik op het terras beneden in het dorp wel een drankje had verdiend. Kom ik daar 3 single bepakte fietsers tegen.?ik aan tafel geschoven om eens wat verhalen te horen. 2 nederlanders en een amerikaan. Elke keer als ik ze zie fietsen onderweg, krijg ik toch een apart fijn gevoel In mijn en buik. Enorme mooie verhalen en tips gekregen over routes etc. Ik ga zeker een stukje great taste trail in Nelson proberen te doen. Gaaf en zin in. Dit weekend ook oldtimer show hier. Aardig wat gave oldtimers zien rond rijden. Zondagochtend busshuttle naar Culverden geregeld omdat daar de kiwibus mij oppikt om naar Nelson te rijden. Helemaal in t noorden van het zuidereiland. 8 uur vertrokken en om15.00 uur kwamen we aan. Ff vlug de stad in voor info over wandel en fietsroutes en fietsverhuur. 35 Euro voor 1 dag fietshuur????Autohuur kost nog geen 20 € per dag...goude fiets met bling bling????Maandag eerst maar eens een dagje rondhuppelen hier en naar het strand. Wel gelift want is erg ver lopen. Morgen naar ander hostel, meer relaxt dan Paradiso ( partyhostel). En wat denk je daar gratis mountainbike voor de leen. Mazzelkont ben ik toch. Vandaag dus vette route ri Abel tasman park gefietst. Bijna 8 uur onderweg geweest en ik denk 85 km in de benen. Wat een rit zeg, vooral de snelwegstukjes zijn best een uitdaging maar ook mooie fietspaden langs de kust.Zitbotjes moeten ff dagje bijkomen schat ik in. Zo wordt vandaag niet laat onder de wol. Stel uit V'waard net tegengekomen...toch nog een brabantsavondje zonder carnaval.

Liefs uit het super zonnige en aangename Nelson

Reacties

Reacties

Ria

Wat ben je weer lekker aan het kilometervreten! Respect! Ook voor die dame van 68 mijn leeftijd. Ik lig hier lekker met de kat op bed te soezen, het regent ouwe wijven hier! Geniet nog maar lekker van de zon en prachtige natuur. ????

Anna

Hoi Mariska, het is je zeer gegund dat je lekker boft met een gratis fiets. Kon je lekker een extra pilsje nemen met de Brabanders! Hier heerst de griep en ik doe gezellig mee. Het weer blijft onstuimig , vanmorgen hagel. Geniet maar lekker van het zonnetje, de rust en de inspanningen.

betty

hoi Maris! Gaaf hoor zo op de fiets en maar trappen! Word vrolijk als ik je verhalen lees!
Hier is het herfst.....brrrr koud en nat dus zo'n reisblog maakt veel goed. Blijf genieten!!

groetjes en knuffel van mij.

Lucien

Leuk om te lezen. Moest tijdens het lezen ineens aan een flauwe mop denken. Zal hem even wat aan jouw omgeving aanpassen en plaatsen.
Mariska zit te wachten op de "kiwibus". Komt de chauffeur naar je toe en die zegt; "Hee kom van mijn bus af!" ...

Margriet

Voor jou als fietser moeten die kilometers toch geen probleem zijn?..... Petje af hoor. Ik zie het mij niet doen.

Karin

Jij bent goed bezig, wat een kilometers, geweldig he, mensen ontmoeten en alle verhalen aanhoren, dat is het mooie aan reizen. Geniet maar lekker en pas goed op jezelf

Je mams

Gaaaf alaaaf!

Je moeke

Tot facetimes vanavond ( bij jou 1 maart in de ochtend ) of zo, als je al bijgekomen bent.....

Je moeke nog even

Dus we zijn weeer helemaal bij

Gerardo

Wat een herinneringen neem je mee straks! Hier morgen naar Curaçao, dan paar dagen later naar Rio-Brazil. Have Fun!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!