mariskiwi.reismee.nl

Nelson, Wellington, Homegrown en New Plymouth

Hoi allemaal,

Woensdagochtend 1 maart na de lange bijna 90 km dag fietsen, heb ik heerlijk op mijn gemakkie Nelson verkend, nadat ik uitgeslapen was. Super relaxt hostel en weer een perfect bed. Starten met goed ontbijt ook altijd lekker. Donderdag 2 maart een tocht uitgestippeld langs de Maitai rivier tot aan de dam. Beetje voorzichtig met zadelpijn dus geennsuper lange route. Kwam bijna niemand tegen, vooral laatste stuk naar de dam geweldig stil en mooi met de 2 nieuwsgierige herten die me maar aan bleven staren op de heuvel. s Avonds weer gezellig met de brabo's en een nwe NL fietser in het hostel verhalen uitwisselen. Mooie verhalen van de 3 mnd fietsende NL met weer nwe tips voor mijn trip door het noordereiland.

Vrijdag 3 mrt van Nelson naar Wellington met de kiwibus. Super gave vrouwelijke chauffeur die de locale bands muziek in de bus opzette om alvast in de sfeer te komen van het muziekfestival dat in Wellington is as zaterdag. Mooie overtocht van 3,5 uur van het zuidereiland( Picton) naar het noordereiland ( Wellington) Pas om 7 uur aangekomen dus ff snel de leuke gezellige Cubastreet door om naar de nightmarket en het gezellige nachtleven te ervaren. Na alle straatoptredens, gestrand in een gezellige bierbar met live (pop)muziek. Nog een extra dag in Wellington tijdens het muziekfestival ondanks dat de overnachting 2 x zo duur is... boeien. Echt te gezellig hier. Overdag naar het Tepappa museum ( een must do) en daarna de sfeer van alle muziek in de haven. Zittend bij de locale popbands in het kleine parkje naast de haven. Met franse en een zwitser genoten van alles. Daardoor enorme zin gekregen in de komende festivals in NL?. Zondagochtend 5 mrt weer op weg met de kiwibus naar Bulls. Daar stap ik uit om een andere route te doen. De westkust van het noordereiland. Liftend van Bulls naar New Plymouth (ruim 200 km). Binnen 10 min een lift en rechtstreeks naar mijn nwe slaapplaats. 2,5 uur later liep ik mijn hostel binnen. Onderweg mount Teranaki mogen bewonderen....helaas geen witte bergtop maar zonder sneeuw????. Morgen maar eens zien waar ik mijn eerste wandeling ga maken rond deze mooie berg.

Heel veel reisgroetjes van een super genietende mariskiwi

Reacties

Reacties

Marc

Hoi km vreter
Wat weer een plezier om je verhaal te lezen.

Groetjes

Karin

mooi dat je zo super geniet. Wat een kilometers maak jij. Groetjes van een hardwerkende collega:)

Inge

Leuk verhaal!

Danielle en Ingrid

Heerlijk, je verhalen zo! Geniet nog maar lekker.
Dikke knuf van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!