mariskiwi.reismee.nl

Kerikeri, boottocht tussen de bay of eilands, Paihia, Kawakawa en Whangerei

Lieve allemaal,

het regent nu al een uur of3 en is dit het teken dat ik vast kan wennen aan het nederlandse weer...? Als ik over 2 dagen weer in het vliegtuig terug naar NL zit? Hmmm????

Het is zondag 26 maart en heb een date met een Engelse kiwi man die hier al 26 jaar leeft en me het mooie van de omgeving wil laten zien. Hij komt me bij het hostel ophalen en doen eerst een bakkie. Het is vandaag erg bewolkt met af en toe wat drupeltjes, mag de pret niet drukken?. Erg gezellige vent (Simon) die ook nog eens leuke verhalen heeft. 3 verschillende watervallen met gave wandeling, schattige dorpjes en gezellige chat. Perfecte leuke dag en om half 5 netjes thuis afgezet. Net kleine 30 min thuis en toen begon het pas echt serieus te plenzen. Heeft tot de volgende octhtend geduurd. Maandag 27-3 mooie dag om de boottocht te gaan doen tussen alle eilanden en de 'hole in the rock' te bezichtigen, ergens op een mooi eiland de lunchstop met super mooie uitzichten over het water met veel eilanden en ondertussen ook nog een groep dolfijnen spotten. Dat was zo gaaf. Wilde dolfijnen die een spelletje aan het spelen waren met onze boot. Beetje langs, onder de boot door zwemmen en circusachtige capriolen uithalen. Zo grappig en ook die kleintjes zijn zo cute. Schitterende zonnige dag dus weer lucky. Ik heb de hele dag genoten. Dinsdag een dag om uit te rusten en een dagje bakken op het strand want het was 22 graden met strakke blauwe lucht met een heerlijk zeebriesje. De zon is hier erg fel en het voelt dus als 28 graden bij ons. Af en toe de zee in om wat schoolslagen te doen en af te koelen. Woensdag 29ste liftend naar Whangerei met een korte stop in Kawakawa waar een supergave kunstzinnige soort 'Gaudi' toilet staat. Ik zei tegen mijn Moauri chaffeur dat ik nodig moest plassen ter hoogte van Kawakawa ????Hij moest lachen en zei tuurlijk stop ik daar even. Super toeristische spot natuurlijk. Erg gaaf en tof. Toen de volgende lift van een lieve dame uit de UK ook al 26 jaar wonend in NZ. Na dikke anderhalf uur bij mijn holidaypark aangekomen. Backpack neergezet en via de Whangerei waterval en kauri(de rechte bomen)park na een dik uur bij de Abbeycaves aangekomen. 3 verschillende grotten met glow worms. Bij de eerste heb ik gelukkig bij het eerste kleine stukje naar binnen klimmen, klauteren en glibberen de glimwormen gezien. Tegen het plafond als een soort melkwegstelsel als sterren in de lucht. Beetje hetzelfde idee maar dan in een grot. Ben niet ver in de grotten gegaan omdat ik met mijn bergschoenen niet helemaal in het water wilde gaan. Later hoorde ik dat je tot aan je middel door het water moest gaan. Was best een beetje eng zo alleen in die glibberige grot, dus beter genieten van het sprookjes / flinstone achtige stuk bos eromheen. Daarna weer heerlijke wandeling terug met wat druppeltjes. Terug bij mijn holidaypark in de hot tub gesprongen. Hele avond regen. Morgen naar Warkworth en die dag daarna, vrijdag 31 ste alweer terug naar Nederland. Zo geen zin in...alhoewel wel fijn om iedereen weer te zien en te horen.

Dikke kus van een weer bijna terugkomende Maris x

Reacties

Reacties

Heleen

Goeie reis terug Maris!

Betty

Veilige reis terug!!!!!

Patries

Geniet nog even van de laatste momenten en hele goede reis terug!

Anna

Dag lieve Mariska, zi in een notendop vertel je toch even weer van al je ontmoetingen, activiteiten en indrukken. Meid wat beleef je veel. Het is in Nederland goed weer als je aankomt en het wordt alleen maar beter. Wat wil je nog meer? Een hele goede en veilige reis gewenst. Liefs Anna

Marc

Ach Maris hier is het mooi weer en boven de 20 graden maar natuurlijk net ff anders ????
Wat weer een heerlijk verhaal ?

Jeanet

Oh wat heerlijk om op deze manier mee te genieten van je mooie reis.
Het kriebelt vast om te blijven als je zoveel mensen ontmoet die daar blijven hangen ( 26 jaar). Niet doen hoor , Ik mis je dan te erg :)

Goede reis naar huis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!